Please wait
Loading may take several seconds

Robusti anturi hienossa pakkauksessa

Leine & Linde on viime vuoden aikana suunnitellut uuden absoluuttiantureiden sarjan, induktiivisen 600-sarjan. Absoluuttiantureita käytetään etupäässä asemoimaan yksi- tai monikierroksisia liikkeitä. Tämän tuotesarjan merkittävin uutuusominaisuus on, että se perustuu induktiiviseen skannaukseen.

– Aiemmin olemme valmistaneet vain optiseen skannaukseen perustuvia antureita, joten tämä on ollut meille erittäin kehittävää ja jännittävää, sanoo Leine & Linden tuotekehityspäällikkö Peter Kjellqvist.

Induktiivinen skannausmenetelmän etu on, että sisäinen signaalin muodostus ei ole herkkä muun muassa iskuille, lialle taikka kosteudelle. Uusi anturi on myös varustettu entistä vankemmilla kuulalaakereilla, mikä takaa anturille pitkän käyttöiän.

– Kuulalaakerin valinta on tärkein asia pyörivän anturin käyttöiän kannalta, koska kuulalaakeri kuluu ensimmäisenä, sanoo Peter Kjellqvist.

Uusi muotoilu
Induktiivinen 600-sarja on saatavana sekä akseli- että holkkiakseliversiona ja joissakin tapauksissa myös läpimenevällä holkkiakselilla.

– Olemme kehittäneet monia erilaisia mekaanisia versioita voidaksemme täyttää asiakkaiden mekaaniselle asennukselle esittämät vaatimukset, sanoo Leine & Linden tuotepäällikkö Tobias Lindh.

Kaikki uuden sarjan mallit ovat luonnonanodisoituja, jotta ne kestäisivät ulkoiset häiriöt ankarissa asennusolosuhteissa. Induktiiviset ISA 608- ja IHA 608-anturit ovat myös saaneet kasvojenkohotuksen: täysin uuden muotoilun. Induktiivinen 600-sarja on ensimmäinen tuotesarja, jonka suunnittelussa on käytetty yrityksen uusia muotoilun suuntaviivoja.

Joustavuutta ja suorituskykyä
Induktiivinen 600-sarja on hyvin joustava mekaanisen konfiguraation osalta.

– Anturi voidaan toimittaa kaapeliläpiviennillä tai vaihtoehtoisesti lukuisilla yleisesti käytetyillä liittimillä sanoo Tobias Lindh.

Sähköliitäntöjen osalta induktiivinen 600-sarja tarjoaa useita vaihtoehtoja. Saatavilla on kaikkea sarjamuotoisista liitännöistä (esim. EnDat ja SSI) markkinoiden yleisimpiin kenttäväylien käyttöliittymiin (esim. CANopen ja PROFIBUS).

– Induktiivinen 600-sarja sopii käytettäväksi ankarissa olosuhteissa, joissa tarvitaan absoluuttianturia liikkeen asemointiin ja joissa vankkuus ja käyttöikä ovat ratkaisevia seikkoja, sanoo Tobias Lindh.

Leine & Linde AB

About

Support

Feel free to contact us by phone or by e-mail!

+46-(0)152-265 00